De eerste dag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Merlin

Blijf op de hoogte en volg merlin

10 Februari 2018 | Gambia, Banjul

De eerste dag,

Nou hier zijn we dan echte eerste dag!
We zijn de dag begonnen vroeg in de ochtend ik werd rond een uurtje of 7 wakker. En toen was er weer geen stroom.. heerlijk. Dus lekker in het donker met een zak lamp in de bad kamer douchen en alle benodigde dingen doen. Hierna lekker zitten thee drinken om de dag te beginnen. Hierna gingen we met zijn alle ontbijten. Hier hadden zelf gemaakte jam, chocopasta en pindakaas! Dit was echt super lekker op een lekker wit broodje. Met nog meer thee of water was dit een goed begin van de dag.

Nadat we lekker hadden ontbeten hebben we een local ontmoet (enza) die ons gaat helpen met begeleiden tijdens deze reis! Hij bleek ook de coach van het lokale voetbal team te zijn, dus ik ga deze man nog vaak zien! Nadat we dus waren voorgesteld aan enza en wat praktische informatie hadden gekregen. Gingen we op bezoek bij een andere compound om te kijken hoe andere compounds er uit zien. Toen we na een lange loop waarin alles en iedereen ons gedag kwam zeggen aan kwamen viel mij op dat er heel veel kinderen zijn! Maar dit klopt ook want een hele familie leeft op die compound. Na een beetje te hebben rondgekeken te hebben en de kinderen gek te hebben zien doen zijn we weer terug gelopen. Wat mij vooral opviel is hoe blij en tevreden de mensen zijn met alles wat je ze kan bieden! Zoals een foto van een polaroid worden ze al helemaal blij van.

Tijdens het terug lopen heb ik super veel met enza gesproken over hoe ik de voetbal tactiek in de komende 2 weken kan verbeteren. Ik ga hier super veel plezier uit halen merk ik nu al. Nadat we terug waren van de compound heb ik even wat gegeten bij het restaurantje op de compound een heerlijk broodje ei met tomaat komkommer en sla. Dit was echt super. Hier heb ik ook scrabble gespeeld met bloem en haar moeder, helaas heb ik dit verloren. Nu zit ik lekker te typen terwijl we wachten om weg te gaan richting de vis markt om alle vis binnen gehaald te zien worden.

Eindelijk aangekomen op de vis markt na een nog langere loop dan de eerste, veel verder dan de compound die we hadden bezocht, makkelijk een half uurtje. Hierin zijn we weer de hele weg gedag gezegd wat ik echt bizar en geweldig vind. Die vis markt was echt bijzonder zoveel verschillende soorten vis en groente. En ook echt om zoveel mensen te zien die wachten op de boten vis. En ook waar de vis wordt gerookt, wat is dat vies! Maar wel een ervaring om te zien hoe de vis wordt verwerkt en wat de mensen daarvoor allemaal moeten doen! Echt een heel bijzonder proces om te zien. Ondanks dat er weinig tot geen vis was door het slechte weer van de laatste dagen (wat je slecht kan noemen 25 graden met veel wind).

De lange tocht terug was geweldig we zijn echt gaan kijken naar wat alle mensen droegen. Dit ging van super vel geel tot aan kobalt blauw. De kleuren combinaties die je tegen komt zijn echt super. Na de lange tocht was ik echt toe aan een koude douche. Na nog even lekker te kunnen relaxen met een muziekje was het tijd voor de eerste avondmaal. Dit was veel beter dan verwacht een lekker stukje kip met rijst en een soort van aardappelen die gefrituurd leken. Tijdens en voor het eten werd er lekker gepraat over de meest rare onderwerpen. Dit ging over iemand die dood ging aan acute malaria (lekker angst injagen) tot aan het hebben over een zwerfkat die ons eten verstoorde.

Na het lekkere eten hebben wij te horen gekregen wat we morgen gaan doen, eerst een film kijken van het project learn2learn wat hier wordt gegeven. Hierna zullen we terug komen op de compound en dan gaan we een dagje meeleven met een iemand die heeft geholpen met het maken van de film. We gaan morgen dus een spannende dag waarin we veel gaan mee maken!

Heb er zin in!

P.s. ik kan de locatie niet aanpassen van waar ik zit dit blijft dus banjul terwijl ik in tanji zit (meer zuidelijk)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

merlin

Actief sinds 12 Dec. 2017
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 6458

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 23 Februari 2018

stage Gambia

Landen bezocht: