Dag 6 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu

Dag 6

Door: Merlin

Blijf op de hoogte en volg merlin

17 Februari 2018 | Gambia, Banjul

Dag 6 de dag dat ik weer leven begon te tonen

Vandaag na vroeg te zijn ga slapen de vorige avond, ben ik super verkouden wakker geworden. Dit had ik ergens wel verwacht. Na weer met zijn alle te hebben ontbeten. Ging de groep dan toch echt splitsen de oudere dames gingen op een 3 daagse binnenlandse trip. Dus na die gedag te hebben gezegd. Begon onze dag we gingen naar de lamin lodge.

Dit is een soort houten hut tussen de mangrove. Hier naar toe reizen duurde een uurtje, in een vip busje wat echt wel heel leuk is. Na weer over de meest slechte wegen. Toen we hier aan kwamen was het best een belevenis. Een man die non stop om de jambe stond te spelen. Na eerst wat te hebben gedronken en wat foto’s te hebben gemaakt. Zijn we een half uur met zijn 8e op een bootje geweest, gelukkig zat ik heerlijk in de schaduw. Daarna hebben wij boven inde toren van de hut zitten eten. Dit was heerlijk en wat anders dan het eten bij onze compound. Hier kwamen de aapjes kijken hoe jij aan het eten was. Het was grappig dat toen onze borden werden opgeruimd de apen al de restjes kwamen stelen. Na hier zo’n 2 uur te zijn geweest gingen we weer terug naar de compound (1 uur terug reizen).

Hier heb ik me snel moeten omkleden en ben ik snel naar de voetbal training gegaan. Deze training ging ik verder met het werken aan de voorzet en het aanvallen vanuit je nummer 10. Dit deed ik omdat ik na 2 trainingen heb kunnen zien dat ze een hele goede nummer 10 hebben die veel voor het team kan betekenen. Ik heb ze ook verdedigend wat uitgelegd over hoe je beter kan staan (positioneel). Het is echt leuk om te zien hoeveel je de jongens kan leren in een week tijd. Ik zie ze echt met sprongen vooruit gaan en ook heb ik het gevoel dat ze mijn trainingen goed kunnen gebruiken.

Na met een goed gevoel terug te keren naar de compound. Was het weer inmiddels heel erg omgeslagen. Het ging van 35 graden en helemaal geen wind, naar heel veel wind en onder de 25 graden. Dus kwamen alle langen broeken en vesten tevoorschijn. We hadden het er zelfs over dat we onze winterjassen toch hadden moeten mee nemen. Nou iedereen ingepakt met vesten en lange broeken aan naar het avond eten toe. Was dit veel minder lekker dan de andere dagen omdat we verwend waren door het eten van vanmiddag. Natuurlijk heb ik wel weer 2 keer opgeschept want ik kan nooit genoeg krijgen van rijst.

Na het eten hebben we heel veel leuke campingspelletjes gedaan. Zoals ezelen, iets van kingen ofzo. En wat random op dat moment bedachte spelletjes. Dit was echt lachen om te doen. Hier hebben wij dan ook heel lang in gehad. Rond een uurtje of tien was dit klaar en ging iedereen richting bed. Door de wind was het in slaap komen best moeilijk. Je hoorde de hele tijd geluiden.

merlin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

merlin

Actief sinds 12 Dec. 2017
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 6438

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 23 Februari 2018

stage Gambia

Landen bezocht: