Dag 7 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu

Dag 7

Door: Merlin

Blijf op de hoogte en volg merlin

17 Februari 2018 | Gambia, Banjul

Dag 7.

We zitten hier nu een week. Ik had dus vandaag me voorgenomen ‘ik ga even lekker rustig uitslapen’. Ik heb dus lekker 1 uur later dan de rest kunnen ontbijten. Dit was wel lekker nu had ik ook even tijd voor mezelf. Na dit ontbijtje, ging een grote groep rustig lopen richting het strand (een heerlijke loop van 2 uur). Na aan mijn verslag te hebben gewerkt de ochtend kwamen de dames terug van het les geven.

Toen hebben wij met zijn 5e besloten om met de taxi naar het zelfde strand te gaan. Dit was een leuke reis waarbij in een auto waar vijf mensen inpasten met zijn 6e zaten. Dat betekend dat kim bij mij op schoot kwam te zitten. Na eerst 2 keer verkeerd te zijn gereden. Kwamen iemand tegen die Marlies kende en die wees ons de weg. Dit ging niet zonder slag of stoot want de auto waar we in zaten zat op een gegeven moment vast in het zand. Dit is voor het eerst dat ik dit in deze zandbak dit heb mee gemaakt.

We kwamen toen aan een van de mooiste stranden die ik ooit in mijn leven had gezien. We hebben hier heerlijk gezwommen en gespeeld met de bal op het strand. Dit was super relaxed en heerlijk om te doen. Natuurlijk moest ik weer eerder weg van wege de voetbaltraining. Dus ging ik voor het eerst zelf reizen. Dit was super om te ervaren. Heel spannend en heel leuk om te ervaren. Ik had hier na 3 keer mis te hebben gegrepen had ik een toeristen taxi. Mocht hier lekker afdingen over de prijs, dat was super spannend om te doen. Voelde me echt slecht om dit te doen maar het hoort in dit land nou eenmaal.

Eenmaal aangekomen op de compound moest ik me snel omkleden en door naar voetbal. Want ik was weer aan de late kant zoals altijd hier gaat alles lekker rustig en kalm aan doen. Toen ik eenmaal aan kwam op de training was het echt super om te zien dat ze de oefening die ik op dag 1 van mijn stage had uitgelegd. Dit was super leuk om te zien. Hierna hebben wij super veel lol gehad met de met de oefening die ik had uitgezet. Het was 2 verdedigers met 1 keeper, tegen 3 aanvallers. Hierbij was er een straf als je aan het verliezen (tien keer opdrukken, buikspier oefeningen en squats. Hierna heb ik een partijtje gedaan met dat de verliezer ook een straf achter af kreeg. Ze vonden dit geweldig dat ik zo streng was. Heb hier echt veel interesse en plezier stage gelopen. Aan het einde training kreeg in nog een uitgebreid bedankje van de trainers en van de spelers. Het voelde het echt alsof ik in die week die ik stage heb gelopen extra’s heb kunnen betekenen. Nu heb ik tot volgende week vrijdag rust dan moet ik terug komen naar het veld. Ze hebben dan een verassing voor mij. Ik ben super benieuwd wat ze voor mij hebben.

Na heerlijk te hebben gedoucht en een beetje te hebben na gepraat met mensen van de groep. Hadden weer heerlijk rijst en gebakken aardappeltjes. Hier hebben afscheid moeten nemen van de eerste drie van onze groep: Bibianne, Bloem en Martine. Dit was wel even een jammer moment. Het is nog maar 7 dagen en dan ben ik terug van deze super stage.

Merlin

p.s. als ik straks in het binnenland in ga voor 5 dagen weet ik niet of ik er makkelijk kan gaan posten misschien ga ik een super lang verslag maken over al die dagen. Maar dit laat ik je weten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

merlin

Actief sinds 12 Dec. 2017
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 6441

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 23 Februari 2018

stage Gambia

Landen bezocht: