Dag 4 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Merlin

Blijf op de hoogte en volg merlin

14 Februari 2018 | Gambia, Banjul

Dag 4

Vandaag begonnen we de dag met een rondleiding waarbij Enza onze gids veel te laat kwam. Wij hadden veel lol want de groep was verdeeld in een oudere groep en een jongere groep. Hier konden wij veel lol over gehad. Toen Enza eindelijk kwam gingen we eerst langs de basisschool, hier gingen we kijken hoe de leerlingen van het CIOS les aan het geven waren. Dit was geweldig om te zien. We hebben ook nog gekeken bij een paar klassen, hier werd er voor ons gezongen en hebben we een begin van de les gezien.

Nadat we alles hier hadden gezien, gingen we naar een consultatie bureau. Dit was echt heel bijzonder om te zien. We kregen een volledige rondleiding waarin we alles te zien krijgen. waar de kinderen inentingen krijgen waar ze worden gewogen. Welke documenten ze moeten laten bij houden om te zien hoe de kinderen zich ontwikkelen. Hoe het lab werkt en wat ze allemaal voor materiaal ze hebben. Het was best bijzonder om te zien want overal om je heen de vrouwen borstvoeding geven aan de baby’s.

Toen we hier klaar waren gingen we langs een kleuter school. Toen we de poort binnen kwamen hadden de kinderen pauze dus werden we omsingeld door meer dan 30 kinderen, dat was wel even schrikken. Maar het was wel super om mee te maken iedereen wou je aan raken.

Nu moesten we een lange rit en loop maken richting een geboorte huis waar meer dan 1000 vrouwen zijn bevallen. Dit was best bijzonder om te zien want er was best weinig materiaal dat er gebruikt kan worden tijdens een bevalling. De wandeling hier naar toe was best lang en was ook super warm.

Nadat we weer op de compound hadden geluncht zijn we naar het strand gelopen dit was zo’n 30 minuten lopen. Dit was echt super om te lopen echt je komt zoveel bijzondere dingen onderweg tegen. Toen we een maal aankwamen hebben we lekker rustig 2 uur zitten chillen. Ja Joke ik heb je stand handdoek gebruikt. Iedereen is in het water geweest behalve ik aangezien ik daar niet super veel zin in had omdat ik die middag ook nog mijn eerste voetbal les moest geven.

Na de 2 uur moesten Enza, Bo en ik op weg richting de voetbal training. Dit ging tot aan de highway op een jog tempo (wat is dat warm en zwaar om te doen). Daarna moesten wij nog 10 minuten lopen en waren we dus iets van 15 minuutjes te laat (maar dat kan hier allemaal).

Nou nadat de jongens die ik ging trainen klaar waren met de warming up, heb ik mezelf voor gesteld en heb ik verteld wat ik de komende 4 dagen ga proberen te verbeteren bij de jongens. Nadat heb ik een positie spel gedaan met de jongens waarbij het erom draaide dat ze op het juiste moment inzagen dat ze moesten openen naar de andere kant. Dit ging goed en heb dit toen nog in een kleinere vorm laten doen. Hierna heb ik de jongens die wouden bidden laten bidden en heb ik de volgende oefening uitgezet. Dit was een pass en trap vorm waarbij er een voorzet was met afronding. Dit ging best stroef in het begin maar met een paar aanwijzingen en tips ging het steeds beter. Ze begrepen waarom ik de oefeningen deed. Omdat in de wedstrijd ze vaak terug gingen naar de zelfde kant. Na deze twee oefeningen heb ik zelf mee gedaan een partijspel van 45 minuten. Hierbij heeft mijn partij verloren met 4-3 maar had ik wel gescoord. Dit was echt super zwaar spelen in zand is zo anders dan je verwacht. Je verliest als je even niet goed staat je balans en dan lig je al op de grond, maar het was echt super om te doen. Wat ook echt een beleven is was het rekken na de training, de mensen zijn lenig :o echt niet normaal. Na samen geboden te hebben voor de mensen die dat willen was de training afgelopen.

Na de training zijn we samen terug gelopen naar de compound. Hier ben ik gaan douchen en even bijkomen. Hier werd ik wel opeens een beetje ziek ik kreeg last van mijn rug werd misselijk en alles wat erbij komt kijken. Dit heeft zich tijden het avond eten nog verder door gezet en ik heb dit rustig aan gedaan. Toen ik tijden het avondeten opeen lijkbleek begon te zien hebben de dames van de groep mij geholpen, hier ben ik dan ook super dank baar voor. Ook voor Barry die mij bij de knoop een beetje heeft gemasseerd om die wat losser te krijgen. hierdoor ging ik mij minder misselijk voelen en begon ik me steeds beter te voelen.

Toen we klaar waren met eten en we nog lekker zaten na te praten aan de tafel kwam een man die er gister blijkbaar ook was geweest weer aan tafel zitten. Hij is een toekomst voorspeller ofzo. Dus gingen sommige waaronder ik de toekomst laten voorspellen. Bij sommige klopte er super veel van. Bij mij was het vooral grappig dat ik een vrouw zou krijgen. dit vond ik wel een grappig gegeven aangezien ik een super leuke vriend heb en niemand liever wil dan hem.

Merlin.

  • 14 Februari 2018 - 18:31

    Jj:

    Leuk om te lezen wat je allemaal ziet/doet en meemaakt. Ha, goed dat handdoek gebruikt kon worden op het strand. Hoop dat je je weer wat beter voelt. Je kan nu niett ziek worden hoor! Nog een mooie tijd daar. Groet J*ke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

merlin

Actief sinds 12 Dec. 2017
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 6392

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 23 Februari 2018

stage Gambia

Landen bezocht: