Dag 3 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Merlin

Blijf op de hoogte en volg merlin

13 Februari 2018 | Gambia, Banjul

De derde dag

Vandaag was er in de planning om naar de markt te gaan en voor het eerst kennis te maken met de school waar er les gegeven gaat worden.
We begonnen de dag om 8.00 met een snel ontbijtje om naar de school te gaan om daar te kijken hoe het was! Dit is een kleine 2 minuutjes lopen. We werden hier als groep net zo vrolijk als altijd begroet door de leraren en het schoolhoofd. Hier hebben we gekeken naar hoe de lessen werden gegeven en wie de leraren zijn. Grappig was dat er meer Nederlanders aanwezig zijn die helpen met het renoveren van de school. Hier zagen we echt leuke progressie die de anderen hadden gemaakt.

We kwamen terug bij de rest van de groep om met zijn alle naar een grote markt te gaan. De reis ernaar toe was echt super om mee te maken. We ging in de lokale taxi’s naar de vis markt fit koste 7 dalasi per persoon dat was super goedkoop (56 dalasi is 1 euro). Hierna gingen wij met zijn alle in een bus taxi dat was ook een hele ervaring waarin. Hierin kregen wij nog een keer de uitleg over hoe we het gaan doen op de drukke markt en dat je met je tas voorop te lopen zodat er niks gestolen kan worden uit je tas.

Toen wij bij de markt kwamen werden verdeelt en met een begeleider mee gestuurd. Ik kreeg met 2 dames de begeleider enza, de voetbal coach. Hij was heel een perfecte gids die super veel leuke dingen uitlegt en ons naar een goedkope winkel bracht waar we stoffen konden kopen. Dit hebben de dames en ik ook dan gedaan. Dit was super om te doen, we gaan hier mooie kleding van de stoffen laten maken. Nadat we super veel leuke dingen hadden gezien zoals mensen, kippen, kleding, eten en alles wat je maar kan bedenken.

Nadat we hadden wat we zochten begon de terug reis met de lokale taxi’s weer. Echt die ritjes kosten niks het was 14 dalasi voor de rit terug naar ons dorpje. Dit ging niet zonder slag of stoot. Tijdens de rit had de man die reed ergens stilgestaan waar het niet mocht. En mocht deze persoon dus niet verder rijden maar zaten wij dus vast in zijn taxi. Dat was een super grappige ervaring die ik een dag eerder ook al een keer had meegemaakt. Na 5 minuten te hebben gewacht en geen progressie te hebben gezien, besloot enza dat we een andere taxi gingen pakken.

Dat deden wij dan ook. Zo vervolgde wij onze reis dan ook snel weer. Na deze lange maar leuke taxi rit terug en weer aangekomen te zijn op de compound hadden we de rest van de middag vrij. Wel hebben we een uurtje voor het eten nog een half uurtje gesport op het lokale voetbal veld hierbij gingen sommige kinderen mee doen dit was super om mee te maken. En hier hebben we dus ook super veel lol in gehad. Heb zin om dat morgen dan weer te geven. Maar dan moet ik misschien meer spullen meer nemen om iets van een klein lesje of activiteit te geven.

Deze middag ben ik dan ook rustig bijgekomen en heb ik een beetje de ideeën verder uitgewerkt over wat ik wil gaan geven aan de voetbal jongens. Ik hoop echt dat mijn ideeën leuk zijn en er leuke opdrachten van kan maken waarin er veel plezier is.

Natuurlijk hadden wij weer super lekker avond eten. Hierna heb ik even wat alone time genomen. Want als je zo vaak bij een groep bent wordt je soms gek van de mensen om je heen..

Merlin
P.S. sorry voor de snelle uploads achter elkaar had het gister zo druk dat ik ze vandaag pas allebei heb kunnen af typen :)

• 13 Februari 2018 - 19:03

Marjo :

Heerlijk om te lezen wat je allemaal meemaakt.

• 13 Februari 2018 - 22:30

Miriam:

Wat super Merlin! Wat een avontuur!! Je gaat die jongens vast het plezier van sport overbrengen! Liefs Miriam