De reis en aankomst - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu De reis en aankomst - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu

De reis en aankomst

Blijf op de hoogte en volg merlin

10 Februari 2018 | Gambia, Banjul

Vandaag was het dan zover ik ben vertrokken naar gambia om daar stage te geven.
dit begon allemaal op het vliegveld met huilend afscheid te nemen. Hierna begon mijn eerste reis waarin ik echt het meer en deel alleen zou moeten doen. Dus zelf door de douane zelf de paspoort controle doen etc. dit ging me allemaal redelijk goed af na nog wat geschopped te hebben voor mezelf om van gedachte te veranderen. Was het dan tijd om naar mijn gate toe te lopen en echt aan de reis te beginnen. Een maal in het vliegtuig en op mijn plaats aan gekomen bij het raam. Zat ik naast super aardige mensen uit Breda. Hiermee heb ik over alles en nog wat gepraat en heeft mijn vlucht veel aangenamer gemaakt dan ik had verwacht. Ze kon me ook al wat laten zien van wat mij te wachten staat en hoe de mensen zullen zijn tegen jou. Ook had ik veel aan het boekje over gambia.
Eenmaal aangekomen in Gambia merkte ik vooral het warme weer en hoe donker het al was (weinig tot geen straat verlichting) toen we uiteindelijk iedereen hadden en konden vertrekken naar onze compound. Een lange rit waarin je de bizarste dingen tegen kwam, van een vrouw die om 23.00 lokale tijd nog bananen aan het verkopen was tot een koe die over de weg loopt. De weg was ook niet om over naar huis te schrijven, deed me veel denken aan de wegen in België. Toen we aan kwamen zijn we welkom geheten en hebben we een drankje gedaan met de groep. Hierna zijn we naar onze kamers gegaan om ons te instaleren. Bijna iedereen had een lieve vriend (spin) op zijn kamer toen zij binnen kwamen lopen, behalve ik :). Na een nacht waarbij een zaklantaarn een must werd, omdat de stroom uitviel. Heb ik toch wel zo’n 6 a 7 uur slaap gehad.
Nu de volgende ochtend nog steeds zonder stroom onder een koude docuhe gestapt, nee niet zo koud als je hem in NL op koud zet. Dit was super te doen. Daarna een nieuw ritueel voor de komende 2 weken gestart. Het poetsen van me tanden met water uit een fles, zonnebrand op doen en deed. Dan kom je er achter dat er nog niemand anders wakker is en zit je lekker voor de huisjes dit te schrijven op je laptop (die gelukkig nog wel heeft kunnen opladen). Nu zie je pas hoe mooi en rustig het allemaal is. Je wordt wakker tussen alle geluiden en mooie blauw lucht is het toch wel even anders. Nu lekker wachten tot dat iedereen wakker wordt en de dag ervaren.





  • 10 Februari 2018 - 11:58

    Marjo :

    Klinkt super

  • 10 Februari 2018 - 19:02

    Karina :

    Hé Merlin,
    Wat een leuk verslag. Zo kunnen we jouw ervaringen goed meebeleven!
    Ik heb je geen goede reis meer kunnen wensen. Dat doe ik nu alsnog! Jouw eerste indrukken klinken veelbelovend. Spannend avontuur en unieke kans om in Gambia stage te kunnen lopen. Veel succes, maar vooral ook veel plezier! Lieve groeten, Karina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

merlin

Actief sinds 12 Dec. 2017
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 6430

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 23 Februari 2018

stage Gambia

Landen bezocht: