Dag 11 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Banjul, Gambia van merlin Heijde - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: Merlin

Blijf op de hoogte en volg merlin

22 Februari 2018 | Gambia, Banjul

Dag 11
Nou vandaag gingen we weer weg van de abca's creec lodge. Hier hebben we de afgelopen 2 nachten doorgebracht, na dit te hebben overleefd zal vandaag onze langste en ergste dag worden volgens velen. Eerst gingen we super vroeg ontbijten (uurtje of 8 in de ochtend). We wouden om 8.30 weg maar dat werd al weer 9.10 in de ochtend. Heerlijk al die vertragingen...Nou eindelijk op weg wisten we dat we een reis van meer dan 4 uur te wachten stond, waarbij we echt super dicht op elkaars lip zaten. Maar als iedereen zijn beste beentje voort zet kunnen we er zeker goed doorheen slaan.

Dat deden wij dus ook vol moed en vertrouwen gingen wij in de auto gepropt op elkaars schoot zitten. De weg was lang en je zag veel het zelfde. Maar onderweg gebeurde er natuurlijk een paar grappige/leuke dingen: zoals bijna een geit aan rijden op het moment dat er in de auto werd gefilmd... als tijd handig, mee zingen met allee nummers die je kende die over het bleuthoot boxje werden geknalt en de eindeloze hoeveelheid controles van politie, leger en immigratie dienst. Dit is een nieuw soort van banen creëren want die mensen zie je nooit iets doen. Ze sturen alleen maar mensen door, geen aanhouding nog gezien door die mensen. Nou na al dit voor 4 uur lang te hebben mee gemaakt. In de auto reis zat ook nog een veerpont, gelukkig kan ik tegen dat soort boten ietsje beter dan tegen van die gammele dingen.

Aangekomen in de middel of the jungle (voor je gevoel, er was zelfs nog een dorpje) zagen we weer bekende borden van kairoh garden staan. Toen wisten we dat we dichtbij waren. Aangekomen was het echt stervend heet buiten, denk maar aan 40 graden haast geen wind en je kon nog net niet zwemmen in je eigen zweet.
Hadden we een anderhalf uurtje bijkomt tijd om te lunchen en voor te bereiden op een boot tocht op zoek naar chimpansees en nijlpaarden.

Dit was voor mij een hele belevenis omdat ik natuurlijk gister die paniek aanvallen had gehad omdat ik om keeperde met mijn kano. Maar na me even mentaal op voor te bereiden ging ik toch mee. Ik had gelukkig nog iemand bij me die me gerust kan stellen (barry, wat is dat toch een held). Na eerst lekker te hebben gevaren en een paar vogels aan de kant van de rivier te hebben gezien kwamen we eindelijk bij het apen eiland aan. Hier hebben wij dan ook super leuke foto's van chimpansees kunnen maken. Ook waren hier mooit zee aarden te zien (te minste ik dacht het die roof vogels waren). We hebben ook de nijlpaarden gezien, maar echt alleen snuitjes boven het water uitkomend. Wij hadden dus niet zo'n massel als de vorige groep naar het binnenland. Na lekker te hebben terug gevaren. Hadden we 2 uur voor ons zelf.

In deze twee uur voordat we gingen avond eten hebben Bo, Barry en ik zitten hartenjagen. Dat was leuk tijdverdrijf spelletje. Want hierdoor ging de tijd super snel en hadden we leuke lol met Thomas als goede dj. Helaas hadden Bo en Barry van mij gewonnen, maar je kan niet altijd winnen.

Ga nu heerlijk proberen te slapen in 30 graden. Echt perfect weertje hierzo...

Merlin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

merlin

Actief sinds 12 Dec. 2017
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 6436

Voorgaande reizen:

09 Februari 2018 - 23 Februari 2018

stage Gambia

Landen bezocht: